fbpx

Ebben a cikkünkben a klasszikus külső cég által nyújtott flottakezelő szolgáltatásról lesz szó. Azok előnyeiről és hátrányairól. Napjainkban ha a cégek vagy vállalkozások vezetői, tulajdonosai meghallják, hogy FLOTTAKEZELÉS, két dolog szokott történni:

1. a hideg futkos a hátukon és csak a magas havidíjakat, szerződésektől évekre gúsba kötött cégüket vizionálják

vagy

2. örömmel fogadják és a gondtalanság érzése uralkodik el rajtuk, egyfajta „jaj de jó, hogy nem nekem kell ezzel is foglalkoznom” érzés.

A mi véleményünk az, hogy mindkét érzés miatt hibás következtetések és hibás döntések születnek. Ezen leegyszerűsített formájában, egyszerűen nem igaz sem az első, sem a második állítás. Az igazság valahol a kettő között van.

Megpróbáljuk kitisztítani a képet és a tények felvázolása után mindenki eldöntheti, melyik állítás szimpatikusabb neki. Nem lelőve a poént, annyit előre elárulunk, hogy nem csak fekete és fehér oldal van. Több köztes lehetőség is rendelkezésre áll. Ha az ember jól körbe néz, felméri a lehetőségeket, lehet jól választani.

 

A klasszikus külső cég általi flottakezelés ELŐNYEI:

  • Nagyon magas fokú kényelmet érhetünk el. A legtöbb vállalkozás azért fordul flottakezelőhöz, hogy könnyítsenek terheiken, feladataikon, azaz kiszervezzék a céges flotta üzemeltetését. Egy külső flottakezelővel leszerződve elérhetjük, hogy a céges autóba csak be kelljen ülni és menni kelljen velük, minden más problémát a szolgáltató old meg. Leszervezik a szervizeket, a szezonális gumiabroncs cseréket, megkötik a biztosításokat, üzemanyagkártyákat biztosítanak stb. És, hogy a kényelem a lehető legmagasabb szintű legyen, gyűjtőszámlát küldenek, azaz nem kell külön-külön mindenért fizetni, hanem kényelmesen havonta csak egyszer kell, egyben rendezni a tartozásunkat.
  • Mennyiségi vásárlásból származó kedvezményekhez történő hozzáférést kaphatunk. A flottakezelő cégek mindig nagyban gondolkoznak ha beszerzésekről van szó. Azáltal, hogy több cég flottáját is kezelik, összegyűjtve, mindenből nagyobb tételeket tudnak beszerezni és ezáltal a szolgáltatóik, beszállítóik is nagyobb mennyiségi kedvezményt tudnak adni. Egyformán igaz ez a komplett gépjárművekre, a gumiabroncsokra vagy a gépjármű alkatrészekre is, hogy csak párat ragadjunk ki. De szintén ugyanezen elv alapján mennyiségi kedvezményeket kapnak a szervizekben a munkadíjakból vagy bármilyen más szolgáltatás díjából. A legtöbb flottakezelő ezen kedvezményekből a megrendelőknek is átenged kisebb, nagyobb mértékben, ezzel tartva fenn magukat a piaci árversenyben.
  • Szakmai iránymutatás, döntés támogatás előnyeit élvezhetjük. A flottakezelők próbálják a megrendelő igényeit feltérképezni és a lehetőségeikhez mérten a legideálisabb megoldásokat ajánlani. Ezáltal szakmai javaslatokat tesznek, segítenek kiválasztani a gépjárműveket, a szolgáltatási csomagokat. De ezzel azért óvatosan kell bánnia a megrendelőnek. Minden szolgáltató igyekszik a megrendelő kedvében járni, de korlátok közé vannak szorítva. Jól felépített rendszerükön belül tudnak csak mozogni. Önös érdekük, hogy az általuk nyújtott szolgáltatások közül ajánljanak, a saját szerződött autómárkáikat favorizálják. Ezek lehetnek az elképzeléseinknek tökéletesen megfelelőek, de sajnos nem mindig van így.
  • Pénzügyi iránymutatást is kapunk. A flottakezelők segítenek a megrendelő pénztárcájához igazított szolgáltatásokat kiválasztani vagy annak megfelelő csomagokat összeállítani. De ezen területen is igaz amit feljebb a szakmai iránymutatás részben leírtunk. A szolgáltatók korlátai itt is megvannak. A flottakezelés egyik legmeghatározóbb része a gépjármű finanszírozás. Általában ebből vannak a legnagyobb bevételei a flottakezelőknek. Összedolgoznak a bankokkal, finanszírozókkal, hogy különböző konstrukciókat tudjanak ajánlani. Ilyen például a gépjármű lízing. A flottakezelők leszerződnek finanszírozókkal és az adott bank vagy finanszírozó termékeit preferálják, ezeket próbálják csomagokban eladni. Itt is igaz, hogy nem mindig ezek a legmegfelelőbbek számunkra.

 

A klasszikus külső cég általi flottakezelés HÁTRÁNYAI, amiről már nem szeretnek a flottakezelők beszélni:

  •  Meg kell fizetni az árát a munkájuknak és annak, hogy kiépített szolgáltató- és kapcsolatrendszerrel dolgoznak. A flottakezelő cégeket is emberek irányítják, emberek dolgoznak bennük, akik pénzből élnek. Nyereséget kell termelniük, mert ez a dolguk. És a nyereséget a megrendelőktől származó bevételekből realizálják. Ezzel nincs is baj, amíg ezt nyíltan, átláthatóan és korrektül teszik. A flottakezelő piacra is igaz, hogy nem szeretik kiteregetni szennyest. Sajnos előfordul, hogy rejtett, bujtatott költségekkel dolgoznak, amiket észre sem vesz a gyanútlan megrendelő a szerződés aláírásakor. Több esetben is találkoztunk olyan flottakezelési szerződéssel, ahol a szerződés aláírásakor az ügyfél egy nagyon kedvezőnek tűnő konstrukciót vett meg. Csak azt látta meg, amit látni akart, hogy milyen alacsonyak a törlesztő részletek, milyen sok szolgáltatás jár majd neki. De elkerülik a figyelmét a szerződés azon részei, ahol például a szerződés lejártakor a végelszámolás módja van felvázolva, hogy milyen plusz díjak és költségek merülhetnek fel majd évek múlva. Természetesen tisztelet azoknak akik ezt a módszert nem használják, de sajnos sok esetben ezek a bujtatott, utólagos költségek azok amik a flottakezelők legfőbb rosszhírét keltik.
  •  „Dobozos terméket” árulnak (abból lehet választani ami van). A teljes egyéni igényre szabásnak mindig lesznek korlátai a flottakezelő cégeknél. Ez lehet gépjármű márka választásban, finanszírozó választásban, szerviz vagy egyéb üzemeltetés választásban. Kész, kidolgozott konstrukcióval dolgoznak, hiszen így érhetik el önmaguk legköltséghatékonyabb működtetését, azaz a legmagasabb kedvezmény rendszereket. Ez mindig hátrány lesz azzal szemben, hogy ha az ember rendelkezik a megfelelő szakmai hozzáértéssel és maga válogatja össze az részterületekről a tényleg legideálisabb szolgáltatókat és szolgáltatásokat. De ez nem könnyű feladat, belevágva, lehet az ember többet árt mint használ saját vállalkozásának, cégének.
  • Időbeni megkötések, korlátozások. Leszerződve egy flottakezelővel évekre hozunk döntéseket, évekre előre kell látni és gondolkozni. Például egy gépjármű finanszírozás több évre szóló pénzügyi döntés. Az idő előtti szerződésfelmondást sehol nem szeretik, így az magas költségekkel jár, és ez éppúgy igaz a finanszírozókra, mint a flottakezelőkre. Bármilyen szolgáltatási szerződés túlságosan be tud korlátozni, ha nem megfelelő körültekintéssel járunk el. Az elköteleződéseket jól meg kell gondolni és nem szabad hagyni, hogy az érzéseink átvegyék a döntési poziciót a racionalitástól. Például könnyen bevállalunk egy hosszabb időtávú szerződést ha az időtartam hosszát azzal magyarázzák, hogy ezért cserébe nagyobb kedvezményeket kapunk vagy magasabb szintű szolgáltatásokat. Ez rövidtávon jó ötletnek tűnik, de évek távlatában már nem biztos.

 

Összegzés:

A kényelemnek mindig ára van, sokszor nagyon magas ára. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy ezt megakarja és megtudja-e fizetni. Azt gondoljuk, megfelelő körültekintéssel nagyon jó eredmények érhetőek el külső flottakezelő segítségével és a nélkül is. A legfontosabb, hogy felismerjük melyik úton érdemes járni, melyik való nekünk és gépjármű flottánknak. Ezzel a cikkünkkel azt szeretnénk bemutatni, hogy választási lehetőség mindig van, de legtöbbször nem állnak rendelkezésre azok az objektív tények, amik meg tudnának alapozni egy jó döntést.

Korábbi cikkünkből megtudhatja, hogy mi kell ahhoz, hogy dönteni tudjon, Önnek és cégének való-e a flottakezeltetés.

Itt olvashatja el: Jó dolog-e a flottakezelés?

 

 

Mi, a Nova Fleet Consulting Bt. megalapítói azért hoztuk létre vállalkozásunkat, hogy Önnek és cégének segítsünk az ideális döntések meghozatalában! Segítünk az első lépésben, támogatást adunk, hogy el tudja dönteni Önnek és cégének jó megoldás-e a flottakezelés. Ha igen, megismertetjük a piaci lehetőségekkel és piaci ismereteinknek köszönhetően támogatjuk az ideális szolgáltató kiválasztásában. Ha viszont úgy dönt az információink alapján, hogy nem Önnek és cégének való a flottakezelés, akkor segítünk házon belül költséghatékony és optimális megoldásokat találni flottája működtetéséhez.

Az alábbi linkre kattintva tudja megismerni szolgáltatásainkat és, hogy a flottakezelés mely területein tudunk megoldásokat mutatni.

NOVA FLEET CONSULTING – MEGOLDÁSAINK

Amennyiben tetszett a cikk és úgy gondolja hasznos és érdekes lehet barátainak, kollégáinak, kérjük ossza meg velük!

NE DOBJA KI PÉNZÉT AZ ABLAKON! SPÓROLJON A CÉGES AUTÓKON, VALÓBAN MŰKÖDŐ TECHNIKÁKKAL!

Ismerje meg 3 INGYENES esettanulmányunkat, amik KONKRÉT, KÉZZEL FOGHATÓ MEGTAKARÍTÁSOKAT eredményezhetnek Önnek is!