fbpx

Persze, a flottakezelés jó dolog! Válaszolják a legtöbben erre. Egyrészt, mert ezt látjuk mindenhol, a médiában, hirdetésekben. Másrészt, mert tudat alatt el akarjuk hinni a nagy ígéretet, a klasszikus szlogent.

„Bízza ránk flottáját, mi minden gondját levesszük a válláról!”

Mi az a nulladik lépés amit a cégek leggyakrabban kihagynak, ha flottakezelésen gondolkoznak? Ebből a cikkből megtudhatjuk és azt is, mi kell ahhoz, hogy jó döntést tudjunk hozni. Amivel pénzt, időt és energiát spórolhatunk magunknak és cégünknek.

Mire vágyik egy cégvezető?

Vegyünk alapul egy klasszikus cégvezetőt. Milyen célok, vágyak hajtják? Szeretné ha a céges flotta megfelelően támogatná a vállalkozása működését. Mindezt lehetőleg költséghatékonyan, praktikusan, kevés energiát és időt elszívva.

Mit tesz a cégvezető?

Szeretné ha megszabadítanák a problémáitól? Jól hangzik, hogy a flottakezelés egy csapásra megoldja minden problémáját. Marad ideje és energiája a cég pénztermelő oldalával foglalkozni, több bevételt generálni, ötletelni, azon dolgokkal foglalkozni, amik a legjobban mennek neki, amik felépítették és életben tartják a céget. És a legfontosabb, hogy nem kellene két kézzel próbálnia betapasztani a lyukat ahol kifolyik a haszon, a pénz. A mi esetünkben ez a céges autók költségei.

Tehát szeretné, ha gyors és hathatós segítséget kapna a problémái leküzdéséhez. Eldönti, hogy szükség lenne segítségre, flottakezelő cégre.

Ki kell választania egy flottakezelőt ami majd az ígérete szerint költséghatékonyan, tehermentesíti őt. Jobb esetben több ajánlatot kér, megpróbálva megnézni a piaci lehetőségeket, rosszabb esetben „a szomszéd cég is velük dolgozik, akkor jó lesz nekünk is” elvet felhasználva, kiválasztja az új szolgáltatót.

Hol a hiba???

Hogy nem jól választott? NEM! A hiba ott van, hogy kimaradt egy lépés, a legfontosabb lépés. Ennek kell lennie a nulladik lépésnek. Ez pedig, hogy nem tette fel magának a legköltséghatékonyabb kérdést a világon!

„SZÜKSÉGEM VAN-E EGYÁLTALÁN ERRE?”

Kezdő lépésben meg kell vizsgálni, hogy cégünknek, vállalkozásunknak szüksége van-e egyáltalán külső flottakezelőre. De ezt hogyan lehet megtenni? Sajnos a válasz az, hogy elég nehezen.

Sok cégvezető azért esik abba a hibába – annak ellenére, hogy megpróbálják feltenni maguknak ezt a kérdést – hogy nem jól döntenek, mert nincsenek meg a döntés meghozatalához szükséges megfelelő információik. Egyik oldalon kapnak sok kéretlen győzködést, miért jó nekik ez, a másik oldalon viszont a cégen belül kellene megkeresni a válaszokat, hogy miért nem lesz költséghatékony, előnyös a részükre és ehhez alapos kutatást kellene végezni. És ez nem könnyű, mert megint csak idő és energia. Pont ezek azok a tényezők, amiket meg szeretnének spórolni. De ha az elején nem tesszük bele ezt a plusz időt és energiát, akkor később nem tud egy jó döntés hatására ez kamatostul megtérülni.

Mi kell ahhoz, hogy jó döntés szülessen?

Rengeteg információ. Nézzük meg, hogy egy megalapozott, helyes döntéshez pontosan milyen információkra lesz szükségünk:

– Saját cégünk jelenlegi működésének, költségeinek pontos ismerete

Minden szám és adat a saját céges flottánk aktuális és múltbéli működéséről. Például rendszeres kiadások, nem tervezett kiadások visszamenőleg, időintervallumok, futamidők ismerete. Mindezek nélkül vakon próbálunk jó megoldást találni, hiszen nincsenek meg az alapok.

– Igények pontos specifikálása

Pontosan meg kell tudnunk mondanunk mit várunk el egy jövőbeni szolgáltatótól. Alaposan átgondolt és részletes elképzelésekkel kell rendelkezzünk. Hiszen ez később nagy segítség lesz mind a magunk számára, mind a szolgáltató számára. Nyugodtan írjunk össze mindent, a későbbi tárgyalási fázisban lehet tisztázni, hogy mi működik és mi nem, illetve minek az árát akarjuk megfizetni és minek nem.

– Flottakezelő piac felmérése

Magyarországon rengeteg flottakezeléssel foglalkozó cég van. Vannak multinacionális és hazai flottakezelők és persze vannak kisebbek és nagyobbak. Szolgáltatási ajánlataik, csomagjaik szerteágazóak. Nem elég 1-2 ajánlatot megismerni, mert rossz következtetésekhez, eredményekhez vezethet, ha csak a piaci szereplők egy szeletével ismerkedünk meg. Meg kell próbálni megismerni minél több szolgáltatót, minél több ajánlatot gyűjteni.

– Komoly szakmai felkészülés

Ez a pont alatt a gépjármű és flottakezelési ismeretekre gondolunk a „szakmai” jelző használatakor. Tisztában kell lenni olyan szakmai fogalmakkal, mint finanszírozás, operatív lízing, tartós bérlet, könyvszerinti érték, maradvány érték, környezetvédelmi besorolás, cégautó adó, egységáras karbantartás, időszakos üzemeltetés, TCO számítás és még sorolhatnánk sokáig. Ezek megértése és ismerete azért nélkülözhetetlen, mert egy jó összehasonlításban az almát az almával kell összehasonlítani, a körtét pedig a körtével.

– Jövőbe mutató gondolkozás

 Alap, hogy a jelenlegi helyzetünket ismerjük, de azt is fel kell tudnunk mérni, hogy hova akarunk eljutni, mik a távlati tervek, célok. Hiszen egy külső flottakezelővel történő együttműködés hosszútávú elköteleződés, hacsak nem akarunk rengeteg pénzt bukni  szerződésmódosítással, szerződésbontással.  Hogy csak egy példát emeljünk ki, gondoljunk csak bele, egy finanszírozott gépjármű megvásárlásakor minimum 4-5 évre köteleződünk el.

– Nehezen forintosítható tényezők figyelembe vétele

Olyan tételekkel is meg kell próbálnunk kalkulálni, mint például a saját cégen belüli idő és energia ráfordítás vagy az esetlegesen felszabaduló kapacitások átcsoportosításával nyert források. De lehet ilyen tényező, kicsit távolabbról a kollégák motivációs szintjének növelése egy esetleges szolgáltatási színvonal emelésével is.

– A kapott óriási adathalmaz megfelelő elemzése

Ha megvannak a számaink és elképzeléseink, és még vannak ajánlataink is, akkor következhet az elemzés. El kell készíteni egy olyan összehasonlítást, ami átláthatóan, objektíven tartalmaz minden begyűjtött adatot, figyelembe veszi a feljebb felsorolt elveket és kritériumokat és alkalmas arra, hogy ez alapján hozzunk egy döntést. Ha mindent jól csináltunk, akkor minimalizáltuk az ismeretlen változók számát és választásunk jó eséllyel helyes lesz!

Összegzés:

Nem egyszerű feladat megállapítani, hogy a flottakezelés cégünknek, vállalkozásunknak való-e. Nem könnyű a fent leírtakat jól végig csinálni, de nem lehetetlen. Viszont ha korrektül végig csináljuk, tudhatjuk, hogy a döntésünk megalapozott és nagy valószínűséggel helyes lesz.

Ha egy mondatba kellene összefoglalni a flottakezelés hasznosságát, akkor mi így fogalmaznánk meg:

A flottakezelés jó dolog, ha tényleg segít rajtunk és nem csak a költségeinket növeli!

Mi, a Nova Fleet Consulting Bt. megalapítói azért hoztuk létre vállalkozásunkat, hogy Önnek és cégének segítsünk az ideális döntések meghozatalában! Segítünk az első lépésben, támogatást adunk, hogy el tudja dönteni Önnek és cégének jó megoldás-e a flottakezelés. Ha igen, megismertetjük a piaci lehetőségekkel és piaci ismereteinknek köszönhetően támogatjuk az ideális szolgáltató kiválasztásában. Ha viszont úgy dönt az információink alapján, hogy nem Önnek és cégének való a flottakezelés, akkor segítünk házon belül költséghatékony és optimális megoldásokat találni flottája működtetéséhez.

Az alábbi linkre kattintva tudja megismerni szolgáltatásainkat és, hogy a flottakezelés mely területein tudunk megoldásokat mutatni.

NOVA FLEET CONSULTING – MEGOLDÁSAINK

Amennyiben tetszett a cikk és úgy gondolja hasznos és érdekes lehet barátainak, kollégáinak, kérjük ossza meg velük!

NE DOBJA KI PÉNZÉT AZ ABLAKON! SPÓROLJON A CÉGES AUTÓKON, VALÓBAN MŰKÖDŐ TECHNIKÁKKAL!

Ismerje meg 3 INGYENES esettanulmányunkat, amik KONKRÉT, KÉZZEL FOGHATÓ MEGTAKARÍTÁSOKAT eredményezhetnek Önnek is!